Rizs krumpli diéta


rizs krumpli diéta

Abonyi Orsi dietetikus Érdekes módon a burgonya fogyókúra idején sokaknál kerül tiltólistára, míg a rizst bátran fogyasztjuk. Mi ennek az oka? Melyik valóban a jobb választás?

rizs krumpli diéta

Szeretném nektek most összehasonlítani ezt a két élelmiszert, hogy színesebb, reálisabb képe kapva dönthessetek, ha az egészséges étrend változatossága szerint járnátok el. A rizs és a burgonya esetében is a szénhidrát, azon belül is a keményítő az elsődleges energiaforrás.

rizs krumpli diéta

Ha általánosságban vizsgáljuk a rizs és a burgonya glikémiás indexét - aminek szerintem azért nincs feltétlenül értelme, mert az egy időben fogyasztott ételek, vagy a felhasznált olaj, de akár az ételkészítési eljárás is változtathat ezen - akkor azt látjuk, hogy glikémiás indexük kb. A burgonya grammja 94 kcal, ami 2,5 g fehérjéből és g szénhidrátból tevődik össze, attól függően, hogy nyári vagy téli burgonyáról beszélünk ez a különbség az újkrumpli magasabb víztartalmának köszönhető.

A rizs energiatartalma a fehér rizs esetén kcal, 7,4 g fehérjével, illetve 77,5 g szénhidráttal.

rizs krumpli diéta

Igen ám, de valós összehasonlítás csak akkor tehető, ha mindkét köretből átlagos adagokban gondolkozunk: ez burgonya esetén g, míg a főzés során körülbelül 2,5 x-es mennyiségre dagadó rizsből 80 g, tehát egy adag főtt burgonya kcal-t, 7,5 g fehérjét és rizs krumpli diéta g szénhidrátot tartalmaz, míg egy adag főtt fehér rizs szintén kcal, de az összetevők alapján 5,9 g fehérjét és 62 g szénhidrátot tartalmaz.

Tehát kalóriákban ugyanott vagyunk, de egy adag burgonya fehérjetartalma kicsit magasabb, míg szénhidráttartalma kicsit alacsonyabb.