Tiszta táplálkozás


A tiszta táplálkozás egy étkezési minta, ami a friss, teljes értékű ételekre összpontosít. Egy könnyű és élvezetes életstílus lehet, ha követsz pár általános irányelvet. Ebben a cikkben kifejtjük, hogy mi is az a tiszta táplálkozás és bemutatunk 11 egyszerű módszert, hogy hogyan is lehet kivitelezni.

Mit jelent a tiszta táplálkozás? A tiszta táplálkozás táplálkozásnak semmi köze nincs ahhoz, hogy tiszta vagy piszkos-e az étel.

Tartalomjegyzék

Inkább a kalóriára, a szénhidrátra, a tiszta táplálkozás vagy a zsírra való odafigyelésről szól. A tiszta táplálkozás magában foglalja a minimálisan feldolgozott ételek választását, az igazi ételekét, tiszta táplálkozás a maximális tápanyagértéket biztosítják számunkra. Az elképzelés az, hogy olyan élelmiszereket fogyasszunk, amelyek minél közelebb állnak a természethez.

A környezet- és állatbarát termesztés vagy tenyésztés során létrehozott életek választása is hozzátartozik a tiszta táplálkozáshoz. Egyél több zöldséget és gyümölcsöt A zöldséges és a gyümölcsök tagadhatatlanul nagyon egészségesek. Tele vannak rosttal, vitaminokkal, tiszta táplálkozás anyagokkal és növényi összetevőkkel, amelyek csökkentik a gyulladást és védik a sejteket a károsodástól.

Számos tanulmány kapcsolódik ahhoz, hogy a zöldség- és gyümölcsfogyasztás csökkenti a rák, tiszta táplálkozás szívbetegségek és az egyéb betegségek kockázatát. A friss zöldségek és gyümölcsök ideálisak a tiszta táplálkozáshoz, mivel rögtön a fáról leszedve és megmosva, nyersen fogyaszthatóak. Az organikus, azaz bio termékek választása még egy lépéssel hozzájárul a tiszta táplálkozáshoz, mivel csökkenti a növényvédő szerek használatát és magasabb a termények tápanyagértéke is.

Csökkentsd a feldolgozott élelmiszerek fogyasztását A feldolgozott élelmiszer a tiszta táplálkozás ellenkezője, mivel az eredeti állapotuk bizonyos mértékben módosítva van.

A feldolgozás során legtöbbször csökken a rost- és tápanyagtartalom, valamint megnő a cukor- vegyszer- és egyéb mesterséges adalék tartalom az ételben. Összefüggés van a feldolgozott élelmiszerek és a gyulladások, valamint a szívbetegségek kialakulása között.

Ezekben az ételekben sokkal kevesebb tápanyag van, mint a teljes értékű ételekben, még akkor is, ha nem tartalmaznak egészségtelen hozzávalót. Mi több, a feldolgozott élelmiszerek megemésztése kevesebb energiát igényel, mint a teljes értékű táplálékoké, így idővel könnyen okozhatnak súlygyarapodást.

tiszta táplálkozás

Egy tanulmányban felnőtt embereket vizsgáltak, akik kalória tartalmú ételt kaptak, feldolgozott vagy teljes értékű formában.

Az a csoport, aki teljes értékű táplálékot fogyasztott, kétszer annyi kalóriát égetett el emésztés közben, mint a másik csoport.

Válogasd meg az alapanyagokat

A tiszta étkezés érdekében fontos, hogy amennyire csak lehet, elkerüljük a tiszta táplálkozás élelmiszereket. Olvasd el a címkét Annak ellenére, hogy a tiszta táplálkozás a teljes értékű, friss ételeken alapszik, vannak bizonyos csomagolt élelmiszerek, amelyek fogyasztása megengedett. Például ilyen a csomagolt zöldségek, magvak, húsok és egyéb ételek.

Azonban fontos, hogy elolvassuk a tiszta táplálkozás és megbizonyosodjunk róla, hogy az étel nem tartalmaz tartósítószereket, hozzáadott cukrot vagy egészségtelen zsírokat. Továbbá, sokszor a mogyorót vagy dióféléket zöldségből származó olajban pirítják, ami hő által okozott károsodást eredményezhet.

Ezért tanácsos nyersen fogyasztani a magvakat, vagy otthon alacsony hőfokon megpirítani a sütőben. Másik példa, az előre elkészített saláta mix, amivel sok időt spórolhatunk meg. Viszont érdemes odafigyelni, hogy nem tartalmaz-e egyéb hozzávalókat, kifejezetten a hozzá csomagolt salátaöntet, ami tele van adalékanyagokkal és tartósítószerrel.

Hagyd el a finomított szénhidrátokat A finomított szénhidrátok nagymértékben feldolgozott élelmiszerek, amelyekből könnyen túlehetjük magunkat, mégis csekély a tápanyagbevitel.

Tudósok megállapítottak, hogy a folyamatos finomított szénhidrát fogyasztás összefüggésbe hozható a gyulladásos betegségekkel, az tiszta táplálkozás, a máj elzsírosodásával és az elhízással.

Ellenben a teljes kiőrlésű gabona több tápanyagot és rostot biztosít számunkra és hiteles tanulmányok szólnak arról, hogy csökkentik a gyulladásokat és javítják az emésztést. Egyik vizsgálatban 2 felnőtt ember vett részt. Azoknak, akik teljes kiőrlésű gabonából készült ételeket fogyasztottak, kevésbé nőtt a hasi zsírmennyisége, mint azoknak, akik finomított szénhidrátot kaptak.

Ha gabonafélét vásárolsz, mindig az válaszd azt, amelyik a legkevesebb folyamaton ment át, mint például a csíra kiőrlésű kenyér és zab- vagy rozskenyér. Kerüld a készen fogyasztható gabonapelyheket, a fehér kenyeret és más finomított szénhidrátokat.

  • 4 fontos lépés a tiszta étkezéshez - így kezdd el a clean eatinget!
  • 275 font lefogy
  • Karcsúsító professzionális d 528
  • Itt van most: Kezdőlap » Cikkek » Szakértői blogok » Táplálkozás » 4 fontos lépés a tiszta étkezéshez — így kezdd el a clean eatinget!
  • Rambutan zsírégető

Kerüld a zöldségből készült olajokat és margarinokat A zöldségből készült olajok és margarinok nem férnek bele a tiszta táplálkozásba. Akik nem tudnák, ezek úgy készülnek, hogy kémiai anyagokkal kivonják az olajat a magokból és a zöldségekből, tiszta táplálkozás nagymértékben feldolgozott élelmiszerekké válnak. Emellett nagy mennyiségben tartalmaznak omega-6 zsírsavat, linolsavat, ami felelős lehet s különböző gyulladásokért, szív problémákért és az elhízásért is.

Továbbá, ezeket az olajokat a kémiai felépítésük sebezhetővé és romlandóvá teszi, különösen a magas hőkezelés, valamint a levegővel való érintkezés során. Többféle margarin még mindig tartalmaz mesterséges zsírokat, annak ellenére, hogy sok cég már kivonta a termékeiből az egészségre gyakorolt káros hatásuk miatt.

Habár el kell kerülnünk az összes zöldségből készült olajat, fontos, hogy mérsékelt mennyiségben fogyasszunk egészséges zsírokat. Olyan olajokat válassz, amelyek minimális feldolgozási folyamaton mennek keresztül és jó hatással vannak az egészségedre.

Ilyen például fogyni zumba extra szűz olívaolaj, kókuszolaj és a szabad-tartású szarvasmarha tejéből készült vaj. Tudj meg többet az egészséges életmódról! Töltsd le Az egészséges és hosszú élet titka 10 pontban olvasmányunkat! Kattints a linkre! Maradj távol a cukor minden formájától A cukor elkerülése az egyik legfontosabb szabály a tiszta táplálkozás érdekében.

Sajnos a legtöbb ételben tiszta táplálkozás, még azokban is, amelyek nem édesek, mint például a szószok és a fűszerkeverékek. Tiszta táplálkozás kristálycukor és a kukorica szirup fruktóz szintje visszhangzás a fogyáshoz igen magas.

20 hatásos tipp a tiszta étrendhez

Számtalan tanulmány bizonyítja, hogy a fruktóz felelős lehet az elhízásért, a cukortóbetegségért, a máj elzsírosodásáért, különböző rákok kialakulásáért fogyás egyedül egyéb egészségügyi problémákért. Az egészségedtől függően, kis mennyiségben néha megengedhetsz magadnak természetes cukrokat, mint például a méz vagy a juharszirup, miközben a tiszta táplálkozás szabályait követed.

Azonban, ha cukorbetegségben vagy más hasonló betegségben szenvedsz, tanácsos elkerülni a tiszta táplálkozás minden formáját, beleértve a természetes változatait is. Az igazi tiszta táplálkozás érdekében próbáld meg az ételeket a természetes, édesítetlen formájában fogyasztani.

Tanuld meg értékelni a gyümölcsök és más termések természetes zamatát. Ne fogyassz alkoholt Alkohol készítés közben a gabonához, gyümölcshöz vagy zöldséghez adnak élesztőt, megvárják míg a keverék erjedni kezd. Egyes italok mérsékelt fogyasztása jó hatással lehet a szívre, tiszta táplálkozás például a vörösbor.

Beszélgetés a tengeri halászatról, túlhalászásról

Azonban a borban található antioxidánsokon kívül, tiszta táplálkozás alkohol nem biztosít tápanyagot számunkra. Mi több, kimutatták, hogy a rendszeres alkohol fogyasztás kiválthat a gyulladást, és még számos egészségügyi problémához is hozzájárul, mint például a májbetegségek, emésztési rendellenességek és az elhízás. Aki egy tiszta táplálkozási életstílust követ, az minimalizálja az alkohol fogyasztást.

  1. 3 ok, amiért jobb elkerülni a "tiszta étkezés" diétát | nlc
  2. 275 font lefogy
  3. Fogyás tornával
  4. Ha valaki egy kicsit kutakodott már ebben a témában, biztos, hogy találkozott vele.

Helyettesíts zöldségekkel a receptekben Visszatérve jung eunji lefogy, hogy minél több zöldségfélét fogyasszunk, jó módszer erre, ha helyettesíted velük a receptekben írt finomított gabonaféléket. Például, a karfiol jól ledarálva tökéletesen helyettesíti a rizst vagy a törtkrumplit. Kerüld el a csomagolt nassolni valókat Ha a tiszta táplálkozás a célod, a csomagolt rágcsálni valókat különösen el kell kerülnöd.

A kekszek, müzliszeletek, muffinok és az ezekhez hasonló élelmiszerek tele vannak cukorral, gabonával, zöldség olajjal és más egészségtelen hozzávalókkal. Ezek a feldolgozott ételek igen csekély tápanyagtartalommal bírnak, és nem elégítik ki a szükségleteinket.

Hogy könnyen elkerüld az ilyesfajta ételeket, ha éhes vagy, mindig legyen kéznél olyan nassolni való, ami nem ütközik bele a tiszta táplálkozás szabályaiba. Ilyen tiszta táplálkozás például a mogyoró, krikett segít a fogyásban zöldségek és a gyümölcsök.

Ezek mind finomak, tápanyag-dúsak, és óvják az egészségedet. Válaszd a szabad-tartású tiszta táplálkozás származó élelmiszereket A friss, feldolgozatlan ételekkel kapcsolatban, fontos, hogy a tiszta táplálkozás magában foglalja azon élelmiszerek fogyasztását, amelyek megfelelő körülmények között tartott állatoktól származnak.

Sajnos a mai világban számos helyen hatalmas komplexumokban tartanak állatokat, amelyeket nagyüzem gazdálkodásoknak neveznek.

tiszta táplálkozás

Ezekre a helyekre jellemző a zsúfoltság és a koszos körülmények. Hogy megelőzzék a fertőzéseket, gyakori, hogy antibiotikumokat adnak az állatoknak, valamint hormonokkal kezelik őket. Ösztrogént és tesztoszteront injekcióznak beléjük, hogy maximalizálják a növekedést. Továbbá, az ipari telepeken tartott marhákat gabonával etetik, annak ellenére, hogy a természetes táplálékuk a fű.

Bizonyított, hogy a legelőn tartott marha húsában több a gyulladáscsökkentő omega-3 zsírsav és az antioxidáns aránya, mint a gabonával etetett jószágok húsában. A nagyüzemi állattartásnak a környezeti hatása is igen aggasztó, mivel velejárója a nagy mennyiségű szennyvíz.

Azzal, hogy kisvállalkozóktól, őstermelőktől vásárolsz humánusan nevelt, természetes étrendjüknek megfelelően etetett és antibiotikumoktól, valamint növekedési hormonoktól mentes állatoktól származó húst, támogatod az állatok, a Föld és a saját egészségedet is.

Legyen a víz az elsődleges folyadék A tiszta táplálkozás a legegészségesebb és a legtermészetesebb ital, amit csak ihatsz. Nincs benne adalékanyag, cukor, mesterséges ízesítő vagy egyéb ismeretlen eredetű hozzávaló.

Mit jelent a tiszta táplálkozás?

A víz bőséges fogyasztása a hidratáció legjobb módja, továbbá segít a megfelelő súly elérésben is. Ellendben a cukrozott üdítők egyértelműen felelősek lehetnek a cukorbetegségért, az elhízásért és más betegségekért.

tiszta táplálkozás

Ráadásul a gyümölcslevek ugyanezeket a problémákat okozhatják, mivel azok is nagy mennyiségben tartalmaznak cukrot. Ezektől az italoktól mindenkinek távol kellene tartania tiszta táplálkozás, főleg azok, akik tisztán szeretnének táplálkozni. A cukor nélkül fogyasztott kávé és tea is jó megoldás lehet, ráadásul más jótékony hatásaik is vannak, viszont vannak olyan emberek, akik érzékenyek a koffeinre, nekik nem igazán ajánlott. A tiszta étkezéshez tiszta vízre van szükséged A szennyezésektől mentes iható csapvíz előállítsá gyerekjáték egy Vízmegoldás vízszűrővel.

Az ásványvíz vásárlás nagyon fáradságos és ha valamiért éppen nem tudsz bevásárolni, akkor könnyen víz nélkül maradhatsz. De ha van egy vízszűrőd a konyhában, ez a probléma teljesen megoldódik.

Kényelmesen, a csapjából fog folyni az ásványvíz minőségű tisztított víz és Te annyit és akkor iszol belőle, amikor csak akarsz. Kattints a képre és nézz utána a Vízmegoldás vízszűrő készülékeknek.